رکورد فروش بامیلو چطور با اولین بلک فرایدی ایران شکسته شد!(_نازنین کی نژاد )

               

                 

م بی ای نیوز: چه کسی می‌تواند ادعا کند که از خریدن یک گوشی آیفون، ایکس‌باکس یا یک شلوار گپ با قیمتی ارزان خوشحال نمی‌شود؟ واقعیت این است که همه از خرید لذت می‌برند و همه دلشان می‌خواهد جنس خوب را با قیمتی مناسب به دست بیاورند. الان سال‌هاست که در تمام دنیا فروشندگان آن‌لاین و آف‌لاین یک روز را به تخفیف‌های عجیب و غریب اختصاص می‌دهند و آتش به مال خود می‌زنند. مردم هم این فرصت را غنیمت می‌شمرند و برای خرید در این روز حتی به شهرهای دیگر سفر می‌کنند تا کالای مورد نیاز خود را با قیمت‌های استثنایی و بدون چانه زدن بخرند. آخرین جمعه ماه نوامبر مصادف با یک حراج استثنایی است که در بسیاری از کشورها با نام بلک فرایدی (Black Friday) شناخته شده است.

 

 

در ایران هم هر از گاهی به مناسبت‌های مختلف و از جمله نزدیک شدن به نوروز، فروشندگان تخفیف‌هایی را برای کالاهای خود درنظر می‌گیرند. تخفیف‌هایی مختصر که اغلب به کالاهای نامرغوب اختصاص پیدا می‌کند.

اما امسال فروشگاه اینترنتی بامیلو تصمیم گرفت هم‌زمان با دیگر کشورهای دنیا حراج Black Friday را با بیش از 60 هزار کالا در ایران اجرا کند. از اولین دقایق جمعه شش آذر مشتریان که از طریق کانال تلگرام، ای‌میل، بروشور یا خواندن خبر این رویداد در سایت‌های دیگر از آن باخبر شده بودند، می‌توانستند به مدت دو روز از تخفیف‌های این سایت استفاده کنند. در کانال بامیلو هر سه ساعت یک بار فهرست کالاهای خاص با تخفیف‌های جدید اعلام می‌شد.

 

خبر بینِ حرفه‌ای‌های خرید اینترنتی دهان به دهان می‌گشت و همه خود را برای حراج بزرگ آماده می‌کردند. خیلی‌ها از ساعاتی قبل از شروع شدن حراج، پای دستگاه‌های خود منتظر نشسته بودند تا برای خرید کالای مورد نظرشان اولین کلیک متعلق به آنها باشد. خیلی‌ها دور هم جمع شدند تا هرکدام برای خود خرید کند، و از یک خرید دورهمی لذت ببرند! طی چند ساعت عده‌ی زیادی عضو کانال تلگرام بامیلو شدند تا از تمام ورودی‌های موجود برای دسترسی به اطلاعات خرید استفاده کنند. اسم بامیلو هزاران بار جست‌و‌جو و بر تعداد کسانی که این سایت را می‌شناختند اضافه شد.

 

طی دو روز حراج بلک فرایدی بیش از هفت میلیون بار از سایت بامیلو بازدید شد و بیش از 50 هزار کالا فروخته شد. جعفر حیدری، مدیر تامین کالای بامیلو با اشاره به این مطلب می‌گوید: «این حراج موفقیت خوبی برای بامیلو بود، سفارش‌های بامیلو در این دو روز 15 برابر شد و در مورد برخی از کالاها رکورد فروش 20 کالا در ثانیه زده شد

 

حیدری، درباره اهداف بامیلو از برگزاری این حراج توضیح می‌دهد: «هدف اصلی برگزاری این رویداد، فراهم کردن فرصت خریدِ برابر با قیمت مناسب برای خرید کالاهای متنوع و باکیفیت برای همه کاربران ایرانی بود. معمولا فرصت برابری برای خرید در همه شهرها و روستاهای ایران وجود ندارد و بامیلو سعی کرده است این فرصت را در قالب این حراج استثنایی برای همه مردم ایران فراهم کند

 

او ادامه می‌دهد: «بامیلو امیدوار است این موفقیت عامل موثری در مشارکت تامین‌کنندگان در اجرای حراج‌های خاص برای کاربران ایرانی باشد و با کمال میل در پروژه‌های اینچنینی مشارکت کنند

به گفته او بامیلو در نظر دارد در مناسبت‌های مختلف چون شب یلدا و نوروز نیز حراج‌هایی با این وسعت و کیفیت برگزار کند و امیدواریم تامین‌کنندگان برای جلب رضایت کاربران علاقمند به خرید اینترنتی ایران، مشارکت مطلوبی در این حراج‌ها داشته باشند.

 

 

 

حیدری در پاسخ به بعضی از مشتریان که از تمام شدن کالا در همان ثانیه‌های اول معترض بودند، می‌گوید: «در چنین حراجی‌هایی فرصت برابر برای خرید در اختیار همه گذاشته شده است. اما بدیهی است که تعداد کالاها محدود است، بنابراین ممکن است خرید مطابق برنامه‌ریزی کاربران پیش نرود و به اصطلاح در مسابقه‌ی خرید برنده نشوند و شاید همین رقابت بخشی از جذابیت این حراج در همه جای دنیا باشد

 

او ادامه می‌دهد:« این حراج یکی از بهترین نتایج را برای بامیلو رقم زده است که از پیش‌بینی بامیلو نیز فراتر بود. این حراج فرصت خوبی برای بامیلوست تا با آگاهی از رفتار و خواسته کاربران علاقمند به خرید اینترنتی، بتواند رویدادهایی جذاب‌تر را برای کاربران فراهم کند

 

او درخصوص فعالیت‌های گسترده و موفق بازاریابی بامیلو توضیح می‌دهد: «کیفیت کار ما و فعالیت‌های بازاریابی بامیلو در این مدت بازخورد خوبی داشته است. ما توانسته‌ایم در مدتی کوتاه اعتماد مردم را به خوبی جلب کنیم. و به طور مدام در تلاش هستیم تا خدمات بعد از فروش بامیلو، مثل امکان بازپس فرستادن کالا تا 14 روز و امکان پرداخت نقدی در محل برای تمام شهرهای ایران را برای کاربران بامیلو فراهم کنیم.

 

طی یک سال و چند ماهی که بامیلو فعالیت خود را آغاز کرده است مدام در حال بهبود عملکرد خود بوده و امیدواریم هرچه سریع‌تر به یک فروشگاه اینترنتی کامل و مشتری‌مدار در ایران تبدیل شویم

در این حراج استثنایی 232 تامین کننده در قالب بیش از 400 برند شرکت کردند و بیش از 100 نفر از کارکنان انبار بامیلو از جمعه ششم آذر تاکنون بی وقفه در حال تلاش هستند تا سفارش‌های انبوه این حراج هرچه سریع‌تر به دست کاربران برسد.

جدای از فراهم کردن یک فرصت استثنایی خرید برای مشتریان که شاید در اوقات دیگر سال قادر به خرید کالاها با قیمت خودشان نبودند، اجرای ایده بلک‌فرایدی در ایران از چند جهت دارای اهمیت زیادی است.

 

یک- هم‌گام بودن با یک رویداد جهانی، دانستن این‌که هم‌زمان در جاهای دیگر دنیا مردم هم به انتظار نشسته‌اند. بسیاری از مردم می‌خواهند خود را بیرون از مرزهای فیزیکی حس کنند، پا به پای دیگر مردم دنیا!

 

دو- فروشگاه اینترنتی بامیلو (با رتبه 37 در بین سایت‌های ایرانی) که بنا به گفته‌ی خودشان با بیش از ۲۰۰هزار کالا به‌عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران طی یک سال بیش از ۱۵میلیون بازدیدکننده داشته است، با این کار بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد و مردم حتی اگر خریدی هم انجام ندادند به این سایت سر زدند و با بامیلو آشنا شدند.

 

سه- سپردن بخشی از تبلیغات به خود مردم و اطمینان به این‌که مردم خود نقش سفیران بامیلو را ایفا خواهند کرد که همین‌طور هم شد.

 

 

بلک فرایدی در دیگر کشورهای دنیا

 

جدای از تمام داستان‌هایی که درباره بلک‌فرایدی نقل می‌شود جوزف پی برت، خبرنگار بولتن پلیس فیلادلفیا در مقاله‌ای نوشته بود که پلیس‌ها از این عبارت برای اشاره به ترافیک جمعه‌ی بعد از روز Thanksgiving استفاده می‌کردند، درواقع مردمی که بعد از این روز برای خرید کریسمس روانه‌ی خیابان‌ها می‌شدند باعث شلوغی بسیار خیابان‌ها می‌شد.

در این روز هیچ پلیسی اجازه نداشت مرخصی بگیرد. برای میلیون‌ها نفر از مردم سراسر دنیا این روز زمانی مناسب برای انجام خریدهای جدی کریسمس است. در تعریفی دیگر بلک‌فرایدی به معنای تغییر وضعیت قرمز (زیان ده) یک فروشگاه‌ها به رنگ سیاه ( سوده ده) است.

 

این حراج نخستین بار در آمریکا شکل گرفت و حالا در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می‌شود. فروشندگان از 5 یا 6 صبح کار خود را آغاز می‌‌کنند و به صف‌های طولانی مردم پشت ویترین مغازه‌ها پاسخ می‌دهند. البته حالا شکل خرید تغییری اساسی کرده است و دیگر از صف‌های طولانی و زد و خوردهای مردم برای خرید آخرین جنس به جا مانده خبری نیست. دنیای مجازی به کمک Black Friday آمده است. حالا دیگر خیلی از فروشگاه‌ها قبل از این روز اطلاعات کالاهای موجود و تخفیف‌های خود را در سایت‌های‌شان ارایه می‌کنند تا مردم بتوانند برای خرید برنامه‌ریزی کنند. خیلی‌های دیگر هم هستند که تا آخرین لحظه از دادن اطلاعات خودداری می‌‌کنند تا مردم را غافلگیر کنند و از این راه کنجکاوی خریداران را تحریک کنند.

 

 

 

در این روز فروشگاه‌های آنلاین بزرگ مثل آمازون و والمارت هم حراج می‌کنند و روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های معتبر فهرست کالاهایی که تخفیف دارند را منتشر می‌کنند و حتی بدترین و بهترین‌های این حراجی را مشخص می‌کنند.

در جدول زیرمی‌توانید مبالغ خریداری‌شده در این روز را به ازای هر خریدار، کل مبلغ خرج شده در هر سال و هم‌چنین درصد افزایش خرید را در هر سال ‌بینید.

 

 

 

 

 

 

 

 

               

 

 

 

 

تماس با تکسا

  • ایران - مشهد-خیابان  هنرستان -حدفاصل هنرستان 31 و33 ساختمان باما 
  • 051-31937
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آمار بازدید سایت

امروز16
دیروز51
این هفته128
این ماه1064
مجموع195680

آی پی بازدیدکنندگان : 3.17.154.171
Unknown AppleWebKit Unknown Wed 24 Apr 2024 08:24
Scroll to top